Selasa, 22 Januari 2013

Dare To Dream and Dare To Change #2

Alhamdulillah juga tak sampai sebulan saya buat bisnes ini saya dah dapat beli kan mak mesin basuh fully auto cash and yang terbaru lepas 4 bulan berusaha buat bisnes ini now I've already drive my dream car...

Siapa kata kita tak boleh berimpian tapi bila dah berimpian kita kenalah usaha supaya impian itu Jadi kenyataan.

Saya Selalu ingat pesan mak Saya "dik kalau nak berjaya jangan jadikan apa-apa pun sebagai alasan untuk berubah kearah yang lebih baik untuk kehidupan tak kira la family,Suami (kalau yang dah Ada),anak (kalau yang Ada) Dan lain-lain Sebab Niat yang kita buat sebelum ini adalah kerana mereka juga serta untuk masa depan yang lebih selesa"





Before this Saya cuma drive kereta Wira SE Hitam kepunyaan akak Saya tapi lepas buat bisnes ni Saya sendiri tak sangka dapat tukar kereta impian Saya...

Tak mustahil untuk mendapatkan apa yang kita mahu asalkan kita berani untuk berubah..



Saya tau ramai yang takut untuk mengambil langkah yang drastic untuk berubah dari comfort zone ke zone yang lebih extreme and kebanyakan orang yang saya dah jumpa hanya akan cemburu dengan kejayaan orang lain tapi bila diberi peluang atau tunjuk ajar untuk jadi lebih berjaya semua akan ambil endah tak endah..

 Kenapa?? Tepuk dada tanyalah selera jawapan Ade pada diri masing-masing.. :)



Kehidupan tak semua indah pasti akan ada pasang dan surut dalam kehidupan.. Sebelum saya tukar kereta ini kereta wira itu hilang sebelum sempat Saya jual pada owner yang baru.


Bayangkan lah kalau Saya tak buat bisnes ni Saya tak rasa Saya dapat bayar bulanan untuk 2 kereta kan?? And terpaksa lah Saya tumpang dihostel bilik Kawan Sebab kereta dah tiada.
Bayangkan lah selama seminggu Saya tidur dilantai Sebab hostel itu cuma Ade 1 katil Saja.


Minggu itu memang sangat memenatkan bagi tapi alhamdulillah lepas 1 minggu Saja my car dapat di keluarkan.amin..

Sebab itu saya sangat bersyukur sebab ditemukan dengan bisnes ni.. Everything that we do will be GUIDED by my mentor kak Zuraida and kak nurfaziha. And 1 thing yang Saya paling suka is my no plat kereta.... Tadaaaaa!!




JPB = JOHOR PREMIUM BEAUTIFUL

Did u get what I mean?? Terasa macam berjodoh pulakan?? Hehe

Another thing yang saya sangat suka dalam bisnes ni bila network melampaui batas which mean sapa kata yang jauh dari mentor tak boleh nak buat bisnes ni??

My friends from seremban memang sangat komited bila cakap pasal bisnes. Walaupun kami Jauh tapi itu bukan penghalang untuk dia buat bisnes ini..

Walaupun dah bersuami dan mempunyai anak kecil tapi dia tetap berusaha untuk membantu meringankan beban Suami dan berusaha untuk mempunyai saving yang besar untuk anak dia Sebab dia tahu zaman sekarang Memang tak boleh nak Harapkan duit gaji semata-mata..

Macam my mom cakap nak berjaya Kena usaha Dan berani BERTINDAK cuma pasti kan tindakan yang kita ambil itu betul..



Plus Sapa cakap yang doctor tak berminat nak buat bisnes ni?? That is so not true... My 1st bisnes partner is a doctor and bila Saya Tanya kenapa dia buat bisnes ni?? Nak tau ape jawapannyer??

1) this bisnes has a leader to help you
2) you got time freedom
3) you got money freedom and
4) you can help your family more than you do now...

As simple as that.. Bayangkan lah seorang doctor yang dah bergaji besar pun nampak hala tuju bisnes ni and decide to follow this path..

Janji yang saya berikan bukan lah janji kosong saya selalu ingat pesan kak fazi kalau kita nak upgrade diri kita so kita kenalah Bantu kawan-Kawan kita untuk upgrade diri mereka Walaupun Kawan itu adalah Kawan baru yang Hanya kita kenali dalam blog Sahaja.. :)



If anyone who want to know more about this bisnes apportunity just call me and I will entertained you where ever you are.. You can also contact my business partner if they more nearest with you.

Seremban,kl,melaka,selangor,negeri sembilan
Kak annur Ruzana : 0149679710
Losinglose@yahoo.com

Johor :
Siti fadila : 0134748772
FadilaFadh@gmail.com
Or
Nadia : 0197252130

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...